Workout på parketten

I går morges sto jeg opp før resten av huset våknet til liv, det vil si, huset våknet sent for jeg var ikke i treningstøyet før kl 10. Ferie er til for å nedjustere alt som heter tempo og rutiner. Elsker det! For noen uker siden fikk jeg den nye boken "Bodylicious" av Sofi Fahrman og Julia Fors i gave.  Den er fantastisk inspirerende og den var selvfølgelig med i bagasjen på juleferie. Boken inneholder mange øvelser som kan bidra til å tone kroppen fint og er inspirert av modelløvelsene til Victoria Secret modellene. Det beste med det hele er at du kan gjøre alle sammen hjemme, og du trenger absolutt ikke noe ekstra utstyr. En treningsmatte kan være smart å ha, men er ikke noe must. Et tykt teppe fungerer også fint bare det ikke glir.



Boken kan du kjøpe HER (produktet er ikke sponset).

Mage:

1.  Stå i plankeposisjon med strake armer. Plasser føttene i skulderbredde avstand. Spenn magen og senk ned rumpen. Før kneet i en utvendig roterende bevegelse inn mot magen. Før det tilbake og gjenta med det motsatte beinet. Gjør totalt 25 repitisjoner. 

2. Ligg på ryggen med armene langs siden. Løft det ene benet rett opp i luften (90* vinkel) mens det andre ligger strakt langs gulvet. Løft samtidig hodet, skuldre og armer opp fra gulvet. Press korsryggen ned i gulvet og bruk musklene i mage, rygg og lår til å veksle mellom å heve hvert ben som en saks. Gjør totalt 25 repitisjoner. Denne øvelsen trener ikke bare de rake magemusklene, men også rumpe, lår og hofter.

3. Ligg på ryggen med bena rett opp. Spenn magen og løft rumpa og bena rett opp, prøv å gå sakte tilbake. Unngå å fuske ved å presse kroppen opp med armene. Løft så høyt du klarer. Gjør totalt 25 repitisjoner. 

4. Ligg på rygg med bena helt utstrakt og med armene langs siden. Spenn magen og trekke kroppen opp for å prøve å nå tærne dine. Gå tilbake til utgangsposisjon. Gjør totalt 12 repitisjoner. 

Armer og bryst:

5. Stå i plankeposisjon. Dersom du ikke har hantler kan du gjerne bruke vannflasker til denne øvelsen. Mine hantler var i minste laget kan man si, men de fungerte hverfall fint for foto... Len kroppen på den ene hantelen mens du trekker den andre hantelen opp langs kroppen. Gjenta 6 repitisjoner før du bytter side. Gjør totalt 12 repitisjoner på hver arm. 

6. Legg deg på siden med bøyde ben. Legg den ene hånden på skulderen og den andre plasseres i matten fremfor deg. Press deg opp med den armen som lenes mot gulvet. Er du sterk nok kan du også gjerne løfte bena fra gulvet samtidig. 

Rygg og bryst:

7. Ligg på magen med armene langs siden. Spenn musklene i rumpa og korsryggen og løft opp overkroppen og bena fra gulvet samtidig. Hold halsen rak og hold posisjonen i noen sekunder. Gjenta 12 ganger. 


Legger, lår, rumpe og korsrygg:

8. Ligg på rygg med bena på en fitnessball. Ha bena i 90* vinkel og la tærne peke rett opp. Press helene ned i ballen og hold den stille mens du løfter hele underkroppen (hofte/rumpe/lår) opp. Hold noen sekunder og senk deg rolig tilbake. Gjenta 12 repetisjoner. Denne øvelsen sto ikke i boken, men det er en av mine favoritter som jeg alltid gjør når jeg trener styrke underkropp. 



Det finnes også et hav av gode øvelser for lår og rumpe, men disse må jeg vise dere en annen gang. Kneet mitt et fortsatt ikke helt bra nemlig, så jeg jobber hardt for å redusere på belastningen... *Kjedelig!!!* Håper dere nyter juleferien alle sammen! Nå er vi straks på vei tilbake til Oslo. Skrives når vi er der :)

 


4 kommentarer

Så sprek du er! Skal absoulutt sjekke ut boka.

Linn

27.12.2012 kl.18:09

hørtes ut som en bra bok :)

Malene

27.12.2012 kl.20:41

Er boka på svensk?

Karoline

28.12.2012 kl.11:17

Malene:

Ja, den er på svensk. :)

// K

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits