Cupcakes med frø, spinat og fetaost til lunsj

Jepp. I går måtte jeg også vri hjernen for å finne på noe godt som kunne hente frem matlysten igjen. Det er ikke helt unaturlig å miste matlysten i stressede perioder, men det er jo ikke særlig bra. Jo tidligere man kan fange det opp å gjøre noe med problemet, desto bedre. Jeg har absolutt ikke gått på sparebluss den siste tiden, men spesielt lunsjen har blitt litt forsømt fordi jeg ikke har funnet helt tid til å lage den. I går bakte jeg derfor en stor porsjon med lunsj-muffins, nå kan jeg ha med meg et par stykk i vesken hver dag denne uken. Passer perfekt i en stressende hverdag! Sikkert ikke så smart å spise lunsjen forran pc, men det gjør jeg altså, alltid og nesten uansett! Kluet er jo å bruke lunsjen til arbeidoppgavene du ikke rekker i arbeidstiden... ehe (ikke et tips, bare en tilståelse).

Hakk opp paprika, spinatblader og fetaost. Jeg har en hel pakke Arla feta i denne røren, elsker, elsker, elsker fetaost og det ble såå godt!

Stek muffinsene på 200* i ca 25 - 30 minutter. Avkjøl på rist. De blir litt klissete inni, men det er fordi det er mer frø og havregryn enn vanelig hvetemel, så det får vi bare leve med!

Håper dere fikk et lite lunsjtips dere også?! :)

 


13 kommentarer

Livett

27.11.2012 kl.21:29

Ser kjempe godt ut dette! Takk for bra tips=)

INGER H.

27.11.2012 kl.21:49

Ja, nam, dette skal prøves ut!!

Cecilie Lykke

28.11.2012 kl.14:55

Matmuffins er supergodt! Kanskje jeg skal lage disse til helgen :)

INGER H.

28.11.2012 kl.19:31

Hvor kjøper du kokosolje? Er det på nett??

Karoline

28.11.2012 kl.19:48

INGER H.:

Ja, jeg kjøper min på iherb.com :)

// K

INGER H.

28.11.2012 kl.19:48

Takk :)

Synne

29.11.2012 kl.23:10

Må prøves!! Eneste som mangler i bakeskapet er kokosfettet, har du noe tips til hva jeg kan bytte den ut med? Gjerne noe fra den "valige" dagligvarehandelen...

Karoline

30.11.2012 kl.14:49

Synne:

Du kan egentlig bare droppe det, trenger ikke erstatte kokosfette med noe annet :)

// K

Benedicte

30.11.2012 kl.17:22

Hei Karoline!

Har et spørsmål.. Jeg trener 5 dager i uka ca, og har PT en av disse dagene. Hva er det mest geniale å spise etter trening, og evt. før middag? Jeg har spist litt naturellyoghurt og hjemmelagd granona i det siste, men usikker på om proteininnholdet blir for lavt? Og hvordan balansen mellom karbohydrater og protein faktisk skal være. Kan man tilsette proteinpulver, i såfall hvor mye? Har kjøpt de du også bruker, både i sjokolade og vanilje, men er så redd for å "overdrive" mengden, og da blir de aller helst stående i skapet i frykt av å bruke de.

Håper du kan gi meg noen tips, du som alltid er så flink med sånt! :)

Karoline

02.12.2012 kl.19:28

Benedicte:

Det beste å spise rett etter trening er noe som inneholder karnbohydrater, hverfall etter hard kondisjonstrening når disse lagrene (glykogen i muskelne ) er tomme. Enten kan du lage en smoothie eller shake (ta en titt i kategorien "Karolines blender") eller du kan drikke kokosvann - som er en stor favoritt hos meg. Den fyller på med det kroppen har brukt opp under økten og gjennoppretter veldig godt væskebalansen! Kokosvann er dyrt i Norge, men nesten gratis på iherb.com, anbefaler at du bestiller der :)
Ang. proteinpulver bruker ikke jeg det hver dag. Grunnen til det er som du sier, det kan lett bli litt for mye. Dersom kroppen får for mye proteinpulver lagres dette som fett i kroppen. Derimot fungerer det fint å ta en pro.shake rett før trening da omsettes energien raskt og muskelene kan dra nytte av den. Jeg drikker derfor en proteinshake før morgentrening, men jeg bruker ikke så mye som det står på pakken, lager som regel halv porsjon og blander det alltid i vann :)

Håper svaret var nyttig!

Klem K :)

Benedicte

03.12.2012 kl.17:48

Tusen takk for svar! Dette var supert:-)

Maren Edvardsen

08.01.2013 kl.19:23

Kan man lage disse uten kokosfett, altså ingen erstatning, og de blir like gode? :)

RaversSpeech

03.02.2013 kl.15:58

det må jeg prøve :3

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits