Inspirasjon til Ukemeny, Nr.2

Jeg fikk masse positiv tilbakemelding sist jeg lagde en ukesmeny, så derfor tenkte jeg å gjenta suksessen denne søndagen også! Ser at jeg absolutt ikke har så mange middagsoppskrifter i arkivet som jeg har restitusjonsmåltider, shaker, smoothies, mellommål og desserter. Tror jeg må forbedre meg kraftig på den fronten! Årsaken er derimot ganske enkel. Som de fleste andre har jeg både liten tid og er ekstremt sulten når jeg endelig skal ha middag, så detaljert fotografering er ikke så populært i heimen og heller ikke noe jeg klarer å fokusere på til den tiden av døgnet. Meeen, jeg skal gjøre mitt beste for å finne en løsning for middager spiser jeg jo hver dag! Uansett, denne uken kan dere kanskje kose dere med denne menyen?! Ser at den stort sett består av kylling og laks. Det er egentlig for det meste det jeg spiser til middag og det gjør egentlig ingen ting at hovedvekten ligger her i hverdagen. Kyllingfilet med masse proteiner og laks med Omega 3 er viktig for oss, og bidrar til at vi får i oss gode fettsyrer, rikelig med næring og holder oss mett lenge. Dersom du velger å følge denne ukemenyen til punkt og prikke (noe du selvfølgelig ikke trenger å gjøre...) anbefaler jeg å lage én lang handleliste og handle alt på en gang. Det er nemlig mange av ingrediensene som går igjen flere steder og da kan du heller handle stort, enn lite mange ganger. Både økonimisk og tidsbesparende. Love it! 

// Oppskrift - HER //


// Oppskrift - HER //


// Oppskrift - HER //

// Oppskrift - HER //

// Oppskrift - HER //

// Oppskrift - HER //

// Oppskrift - HER //




10 kommentarer

Martheparthe

21.10.2012 kl.15:28

Midt i blinken! Har du steketips til laks og kylling? Synes det er vanskelig å få begge delene akkurat passe gjennomstekt og unngå at det blir tørt.

skraatak85

21.10.2012 kl.17:34

Takk for gode og sunne tips! Leste forresten om deg i novemberutgaven av Stella:)
Hærlig ukesemeny, det er så fint å få inspirasjon til nye retter. Syns det er fort gjort å gå i samme trend :):) Tusen takk :)

Karoline

21.10.2012 kl.18:18

Martheparthe:

Jeg steker både laks og kylling i ovene. Laks: 200 garder i 12 minutter, Kylling 200 grader i 15 - 20 min.
Kylling forsteker jeg i tillegg på begge sider i en panne, ca to min på hver side :)

Klem fra Karoline

Hanne

21.10.2012 kl.23:57

For et flott innlegg! Fine bilder og supre oppskrifter. Gleder meg til å prøve flere av disse :D

Cecilie Lykke

22.10.2012 kl.15:30

Takk for tips! Nå vet jeg i hvertfall hva som skal spises til lørdag, calzone er jo så godt! :-)

Vivian

22.10.2012 kl.19:22

Første gang jeg er innom idag, positivt overrasket! Da blir det fort mye enklere å planlegge enda en sunn uke! :-)

Karoline

22.10.2012 kl.21:33

Cecilie Lykke:

Så bra at du fant litt inspirasjon :)
Jeg skal prøve din gulrotgrøt en gang - ser så utrolig god ut!!

Klem K :)

naturbilder

22.10.2012 kl.21:36

Masse god mat! Takk for gode tips!

Kristina

23.10.2012 kl.04:02

Utrolig bra! Sessiellt fredag og lørdagen får jeg vann i munnen av!

Men du, jeg lurer på en ting. Det siste året har jeg vært utrolig dårlig med middag. Er så søtmoms, at CC, yoghurt, lomper etc frister mye mer enn middagsmat. Derfor spiser jeg så å si aldri middag. Kanskje en gang i mnd? Får litt dårlig samvittighet, er dette dårlig? Får jo i meg massevis av protein og karbohydrater (er dårligere med fett og grønnsaker), men burde jeg likevell spise middag istedet for lunch2?

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits