En mandag av den gode typen

Hei alle sprekingene! Nå er jeg akkurat hjemme etter en av de bedre mandagsøktene på lenge! I dag kunne jeg bare løpe og løpe, hadde riktignok bestemt meg for at løpturen skulle være rolig, uten for mye anstrengelse og dermed måtte jeg begrense meg selv flere ganger. Det er noe av det som er viktigst når man trener, mener nå jeg, å gjør akkurat det man har bestemt seg for å gjøre. Visste dere at veldig mange driver med det man kan kalle "lapskaustrening"? Haha, det er et muntlig uttrykk jeg hørte da jeg studeret fitness som en del av utdannelsen min. Lapskaustrening er å trener på samme intensitet under hver eneste økt. Det blir liksom aldri hardt nok og aldr rolig nok... Faktisk er det nesten like vanskelig å trene rolig nok, som å trene skikkelig hardt! Unngå lapskaus og legg opp uka med økter av ulik intensitet, tyngde og varighet. Det er dagens tips!

Tenkte at jeg skulle gi dere topp 5 på min spilleliste akkurat nå. Ikke bare det nyeste, men dette gir meg det ekstra kicket jeg trenger når jeg må ha motivasjon. I morgen gir jeg dere forresten et herlig tilbud på noe som innbefatter ordene "trening" og "klær".... Kan dere gjette hva?! Følg med i morgen tidlig, jeg elsker tilbud og gleder meg til å dele det med dere!


6 kommentarer

Diana Solheim

04.06.2012 kl.20:23

Bra tips og absolutt noe som burde være gjeldende når en legger opp treningsøktene;) Motivasjonen er viktig å opprettholde!

martine

04.06.2012 kl.20:28

godeste tomas alsgaard trente etter dagsformen, kjørte hardt som f om kroppen var superlett og tok en rolig økt dersom kroppen tilsa det.. Grethe waitz kjørte økter etter hvilepuls om morningen. Ikke alltid lurt å følge en plan og presse kroppen som sier nei eller holde igjen dersom enerigen er helt rå. ;)

Karoline

04.06.2012 kl.20:37

martine:

Det har du helt rett i, veldig viktig å kjenne etter hvordan kroppen har det. Men dersom du står på alt du har ved hver eneste økt fordi du føler at du klarer å gi alt, er det definitivt ikke bra over lengre tid. Det er en grunn til at fler og fler opplever stadiet: "overtrent" - og mange uten at de er klar over det. Skal man trene 5 - 7 økter i uka bør de planlegges, og da ender det sjeldent med at den roligste dagen er en dag du faktisk heller skulle gitt alt, rett og slett fordi du har presset kroppen hardt ved flere anledninger tidligere i uken. Men å presse en kropp som sier nei skal man uansett ikke gjøre, selv om skjemaet tilsier en hard økt :)

// K

Karoline

04.06.2012 kl.20:38

Diana Solheim:

Takk :)

// K

Ingunn

04.06.2012 kl.20:55

Flott med tips til ny treningsmusikk, det kjem alltid godt med! Takk :)

Charlotte M

04.06.2012 kl.21:09

Euphoria får meg til å løpe som.. ja i eufori :D

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits