Sprek lørdag!

Hva er bedre enn å banke inn ukens siste treningsøkt før lørdagskvelden ringes inn?! Aner ikke! I dag løp jeg og Mattias side om side på mølla, syntes det er ekstra motiverdene å løpe når han er med. Prøvde meg på en ny intervallvri også. Varmet opp i fem minutter, deretter løp jeg 15 km/t  i ett minutt, senket hastigheten til 10 km/t og løp rolig i 30 sek, dette gjentok jeg 3 ganger. Etter tre raske intervaller hadde jeg ett mins rolig jogg før jeg økte incline med 12' og løp ett min på 8,5 km/t som jeg også gjentok 3 ganger. Avsluttet med to raske á ett min på 15 km/t, og jogget deretter rolig ned i fem min. Super effektiv økt på ca 23 min! Hvorfor løpe lenge når du kan løpe kort og bli nesten enda sprekere?!

Det jeg egentlig skulle gjøre nå, var å vise dere det nye treningstøyet jeg fikk da jeg var på Vulkan i går! Herelighet, helt fantastisk å plutselig få en sekk med fullt treningsutstyr i fanget! Og dette var ikke fordi vi skulle blogge om det... Mange av jentene rundt bordet hadde nemlig ikke blogg. Jeg tenker derimot at det kanskje er motiverende for dere å se?! Nytt treningstøy gjør hvertfall meg veldig glad! Buksen er den herlige "anti-shake" fra Röhnisch som jeg allerede har to av fra før, dette er den korteste modellen, perfekt til varme sommerdager. Jeg vet at dere får tak i den i min favoritt sports-nettbutikk, HER. Toppen er også röhnisch. Søt, hva?  Men nå tar jeg helg å legger treningen på hylla til mandag! I skrivende stund dypper jeg jordbær i mørk sjokolade og krøller håret, for i kveld er det fest, igjen! Puss på er!


11 kommentarer

02.06.2012 kl.19:16

KULE sko :D

Oda

02.06.2012 kl.19:49

Rett og slett fordi jeg ikke har som mål å bli fortest mulig ferdig med treningen! Synes ikke trening er et ork, men elsker å holde på:) Jeg sitter alltid igjen med en deilig og avslappende følelse etter å ha tilbakelagt én mil -og gjene mer!

Håper du får en super kveld, Karoline! Fint treningstøy forresten, og en god påminnelse om at treningsgarderoben min muligens trenger en fornyelse snart:) Sverger til Nike, men kanskje det er på tide å se jeg om etter noe annet...? Hmm.. Vi får se!

Cecilie Lykke

02.06.2012 kl.21:18

Så fint treningstøy, det er så motiverende å trene i helt nytt tøy :-)

Ha en super lørdag!

Kristina

02.06.2012 kl.22:02

hva mener du med "økte incline med 12' "? Og hvor lenge går du i mellom intervallene?

Liker veldig godt når du legger ut hva du gjør på øktene dine, trenger litt inputt fra andre iblant. Det er jo fort gjort å kjøre seg litt fast i samme spor ;)
Veldig genial intervall-trening! Tror kanskje jeg skal prøve det! Har tidligere brukt en metode der jeg løper 45 sek. og paser i 15, så holder jeg på så lenge at jeg ikke klarer mer slik at jeg er nødt til å gå i et par minutter. Oppvarming er jo selvfølgelig med!

Karoline

03.06.2012 kl.13:50

Kristina:

Med økt incline mener jeg at jeg "lager" oppoverbakke på løpebåndet, og at jeg velger stigning nr 12 :)

// K

Kristiane

03.06.2012 kl.13:53

Så freshe sko!! Hva heter den nike modellen? Løper du med de? Har hørt at de ikke er så egnet til å løpe med, eller hva mener du? grei demping? takk for svar:):)

Karoline

03.06.2012 kl.13:55

Oda:

Det er mange som tror at det ikke er vits å trene dersom man bare har 30 min til rådighet, derfor ville jeg gjerne beskrive en kort økt hvor man får trent skikkelig hardt... Forresten er det greit å ha sånne teknikker i bakhånd når man ikke har all verdens tid til trening :)
I tillegg er det viktig å variere treningen, ikke så smart å løpe én mil hver gang, intensitet, tid og lengde bør variere for å unngå skader og skape progresjon.
Men helt enig med deg i at trening ikke er et ork! Jeg elsker både å holde på, samt følelsen etterpå ;)
Ha en riktig fin søndag! Regner med at du er sprek i dag å ;) hihi.

Klem Karoline

Karoline

03.06.2012 kl.13:56

Anonym:

ENIG :D

Karoline

03.06.2012 kl.13:58

Kristiane:

Takk for det :) Modellen heter Nike Free 3.0. Nei, jeg løper ikke med disse, jeg bruker dem til hverdags, samt til og fra SATS.

// K

Yasmine

06.06.2012 kl.15:18

Jag er enig med deg, løper jeg på mølla må jeg ta intervalløkter annars kjeder jeg rævva av mig.. så idag värmde jeg opp 10 min og kørde 30 sek på og 30 sek av intervaller og gjentok dette 15 ganger, startede på 15 og sluttede på 18, men på fredag startar jeg nok på 16. 15 var en lite myk start... og såklart 10 min nedtrapping:-) Elsker intervaller! elsker trening!:-)

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits