Afternoon Tea med Havrelapper

Hei alle stjerneskudd! I går prøvde jeg meg på en ny variant av lapper til ettermiddags teen. Noen ganger får jeg bare lyst til å åpne skapene å se hva jeg har, og etterpå prøve å lage noe av det. Hjemme på kjøkkenet til mamma og pappa finnes det bare vanlige ingredienser, med andre ord ikke så mye iherb... (Bort sett fra det lille jeg har fristet mamma til å teste ut). I dag ble det derfor havrelapper, men på en litt ny måte. Jeg har laget en del kjeks og kaker basert på eggehvite i det siste, disse lappene har også litt ekstra eggehvite for å få opp proteininnholdet, og det fungerte veldig fint!

Begynn med å piske en eggehvite og ett egg + vann. 



Ha i havremel og havregryn. 



Ikke rør melet sammen med eggene, da vil luften gå ut av blandingen. Bruk en Slikkepott, og lag forsiktige sirkelbevegelser for å vende det inn.

...Ha i cottage cheese, og vend dette også forsiktig inn. 



Varm en panne, og stek lappene forsiktig på hver side. Pass på å ikke ha for høy varme. Jeg stekte fire lapper av denne røren, men dersom jeg hadde laget dem litt tynnere (noe jeg anbefaler), holder mengden til fem stykk.





Jeg angret litt på at jeg ikke hadde kardemomme og kanel i. Det gir en så utrolig god og rund smak! Min favoritt er å spise disse lappene sammen med litt ekte geitost eller den magrere varianten; CC og revet eple.





Håper dere har hatt en fin start på fredagen alle sammen?! Her er det fortsatt gråere enn i november... Nå krysser jeg fingrene for at det snur til 17. mai!!


9 kommentarer

Rita

11.05.2012 kl.09:30

Nam! De skal jeg prøve:) Kjekt med noen oppskrifter med enkle ingredienser også.

Åshild

11.05.2012 kl.09:31

DET såg godt ut det! Takk for tips :D

Frøken Mat

11.05.2012 kl.09:46

Mm, nam nam, det her må prøves :)

Veronica

11.05.2012 kl.10:46

Namnam, det så utrolig godt å fristende ut!^^ Gleder meg til å prøve dem i løpet av helga ;)

Hvor mange lapper spiser du? Tilsvarer 5 lapper 1 porsjon? :)

Karoline

11.05.2012 kl.10:54

Veronica:

Så bra! Takk :)
Jeg spise ca tre til lunsj. Det kommer litt an på hva du har på og hvor sulten du er selvfølgelig ;) De er ekstra grove på brødskalaen, og inneholder godt med proteiner, så de metter mye!

Én passer perfekt som mellommåltid også, eller hvis du bare vil ha noe å kose deg med til ettermiddags teen, som jeg skriver her :)

Cecilie Lykke

11.05.2012 kl.10:59

Mmm :-) Disse vil jeg prøve meg på etterpå, sikkert super mat før trening!

Karoline

11.05.2012 kl.11:33

Cecilie Lykke:

Ikke så dumt nei ;)

// K

Sherin

11.05.2012 kl.16:05

Mmm! Skal testes i helgen! :)

Vilde

17.05.2012 kl.12:02

Mmm!

Dette ble årets 17.mai frokost! Jeg tok litt mer vann i, slik at jeg fikk litt flere, og stekte de på lav varme uten fett i pannen. Kjempegode! Til og med den superkresne lillesøsteren min godkjente de, og spiste flere stykker! Jeg hadde blåbærsyltetøy og brunost på, noe som virkelig anbefales!

Tusen takk for flott oppskrift :)

Ha en super 17.mai feiring!

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits