Trevlig helg!

God morgen sprekinger! I dag var Mattias ute av døren før kl 06, og jeg fikk selvfølgelig ikke sove igjen når sengen pluttselig ble så tom. Jeg sto likegreit opp! Har jo til gode å stå opp før kl 07 denne uken, så det føltes egentlig bare veldig herlig! Nå har jeg hoppet i treningstøyet og er klar for ukens fjerde treningsøkt. Håper derimot ikke det er ukens siste... Siden nyttår har jeg nemlig klart å trene fem dager i uken, hver uke med unntak av 2!! Målet mitt var å klare det  frem til påske, men hvorfor skal jeg gi meg nå?! Forrige uke ble det jo bare en ussel økt i NY, så nå føles det veldig godt å være tilbake i det gode sporet. 

Hvordan er det med dere?! I går lurte jeg på om dere syntes det er gøy eller om det bare er et must å trene, men i dag lurer jeg på hvilke mål dere har satt dere for treningen?! Det er utrolig smart å ha et mål, da er det lettere å dra seg opp av sofaen på en dårlig dag. Målet trenger over hodet ikke være en maraton til høsten! Jeg har akkurat sett frokostTV på TV4 (for å slippe å bli eksponert for ABB hele tiden), og der snakket de faktisk litt om hvordan man kan nå sine mål med treningen. Dersom du for eksempel strever med å løpe langt, er et godt tips å begynne med bare 12 minutter. Når du har klart det, skal du øke til 13 minutter, osv. Straks har du klart å løpe mye lengre enn du egentlig trodde du skulle klare! Pluss at det er en super motivasjon å legge til ett minutt til hver økt. Det gjelder dem som strever etter 45 minutter også, prøv det samme dere å!

Sett mål, tenk litt enkelt, og husk å belønne deg selv når du har klart det!


8 kommentarer

vitavictus

20.04.2012 kl.09:55

Jeg har egentlig for øyeblikket ganske diffuse mål. Egentlig er målene mine å bli sterkere og å få bedre kondis, men det er egentlig ikke et must. Jeg trener fordi jeg elsker det, og det er viktig del av livet mitt. Dersom treningen blir alt for prestasjonsfokusert blir jeg stresset, og trenngen gir meg ikke lenger den samme gleden.

Likevel har jeg feks små mål som feks å trene styrke minst 3 ganger i uken ;)

Ha en fin helg! :D

Marte

20.04.2012 kl.12:11

Grunnen til at jeg begynte å trene var fordi jeg trengte å gå ned i vekt. Jeg har gått ned 30 kg. og nå er trening plutselig noe jeg liker å gjøre, noe jeg elsker å gjøre. Jeg vil fortsatt gå ned mer i vekt, så det er jo et mpl med treningen. Dessuten skal jeg lett innrømme at jeg i forlengelse av det, trener fordi jeg har lyst til å se dødsbra (og stram) ut! Selvfølgelig er det også viktig for meg å eldes med en sprek kropp som tåler litt. Jeg vil være sunn inni også.

Dessuten har jeg meldt meg på Oslo maraton, halvmarton. Noen dager angrer jeg litt, ettersom det egentlig ikke er min greie med konkurranser, men det blir fint å gjennomføre.

Susanne

20.04.2012 kl.12:54

Målet mitt er å klare 20 kg manualer i bryst på flatbenk innen sommeren. Og greie å ta mine egne chin ups.. Men det går ganske dårlig enda.. Det er også et mål å få/beholde en kropp som jeg selv er fornøyd med. Er nesten der nå! :) Inspirerende blogg!

Caroline

20.04.2012 kl.13:28

Målet mitt med trening er egentlig å holde meg i god form! Trening skal bli som en vane og et høydepunkt i hverdagen. Ikke være noe man gruer seg til fordi man føler det er et must, synes jeg hvert fall. Også er fremgang en avgjørende faktor, men man må ha tålmodighet! Da blir det ofte mye morsommere. Her er jo også kosthold viktig, så ønsker å ha en sunn livstil med noen utskeielser av og til.

Hva er dine mål denne våren da? :)

Karoline

21.04.2012 kl.09:35

vitavictus:

Det er jo et fint mål det! :) Å elske det, gjør det jo bare enda enklere å nå målet! Lykke til :)

// K

Karoline

21.04.2012 kl.09:39

Marte:

Å! Så utrolig godt gjort! :) Det er fint å høre at treningen har blitt en positiv del av livet. Det er ikke lett å legge om en livsstil og når det fungerer og man når målene er jo det helt fantastisk! Oslo maraton er ikke dårlig! Bare jobb mot at det er det du skal, ikke se deg tilbake, regner med at du klarer det da ;) Lykke til videre, jeg er sikker på at du klarer det du vil!

// K

// K

Karoline

21.04.2012 kl.09:40

Susanne:

Tusen takk :)

Herlig å høre at du har kommet langt med treningen og føler at du har oppnådd det du vil. De konkrete målene dine gjør det jo bare enda enklere å fokusere rett!

// K

Karoline

21.04.2012 kl.09:44

Caroline:

At treningen skal bli en vane er et godt mål syntes jeg :)
Mitt mål er å opprettholde den gode flyten jeg er inne i. Å trene fem ganger i uken, med andre ord. Når jeg vet at jeg har klart dette lenge, er det vanskeligere å droppe en økt. Likevel skal man jo lytte til kroppen og man kan jo ikke la alt vike for treningen, så jeg har enkelte ting jeg kaller "gyldig grunn" haha. ;)

// K

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits