3 snabba mellanmål

God morgen, søtnoser! Nok en solskinnsdag i Oslo, tror ikke jeg kunne fått en bedre start på denne mars-uken etter en "november-helg" i Bergen... I går var det faktisk så mild luft at kafé døren der vi satt sto åpen til langt på kveld! En herlig følelse, men samtidig blir jeg litt redd for at våren skal ta et krumspring å bli sommer lenge før mai. Jeg elsker vår, og syntes godt at sommeren kan vente til sent i mai. Vår med lyse morgner og sol som varmer akkurat nok til å hive jakken er det beste syntes jeg! I dag har jeg tenkt å vise dere mine tre siste mellommåltider. Fikk mye positiv tilbakemelding sist jeg viste dere noen ulike mellommåltider, så hvorfor ikke gjenta suksessen?

Til venstre: 1 ss naturell yoghurt, 40g cottage cheese, 1 ts kokosmasse, 20g blåbær (tint) og valnøtter. Til høyre: Forrige uke spurte jeg om dere trodde dette var frokost eller dessert?! For min del kan det hvert fall brukes som begge deler. Her har jeg blandet min velkjente cottage cheese (40g) med deilig Skyr jordbær frukt (1 ss). Toppet med tinte bringebær og litt mandler. Smaker helt fantastisk!  Frokost eller dessert, du bestemmer!

I dag startet jeg dagen med 40 g cottage cheese, 1 ss Skyr vanilje frukt, 1 ss yoghurtnaturell (kan erstattes med mer skyr)  og valnøtter. (Bland cc og skyr godt sammen, da blir smaken ekstre god) Yummi! Perfekt mellommål eller en liten frokost. Håper dere får en fin tirsdag alle sammen! Jeg skal prøve å stikke innom litt senere med noen godbiter. Reiser til Bodø i morgen, så i dag skal døgnet helst ha 60 timer. Mye-å-gjøre...


13 kommentarer

SiljeFoto

13.03.2012 kl.09:20

Det så godt ut!

kari

13.03.2012 kl.09:31

Nam, ser kjempe godt ut!

Helt enig at dette er perfekte mellommåltider. Men stusser litt over at du skriver at dette kan være både frokost og dessert. Er ikke disse måltidene litt små til å være frokost? Du ville vel økt mengden litt da? :)

Anja

13.03.2012 kl.10:04

Hei :) Flott innlegg! Jeg lurte på i hvilken grad det er bra å spise kveldsmat og hva burde jeg spise? Jeg trener på morgenen, så måltidene på dagen blir forholdvis tidlige. Middagen er som regel i 4 tiden og jeg går dermed mange timer uten mat fram til jeg skal sove :)

Karoline

13.03.2012 kl.11:20

kari:

Jeg skriver at det er en liten frokost. For min egen del spiser jeg såpass lite til frokost, men til gjengjeld spiser jeg et nytt mellommåltid allerede etter to timer. Enig i at det er for lite dersom du skal vente til lunsj. En frokost bør være opp mot 400kcal, dette er snaue 240...

Du kan derfor gjerne legge til litt havregryn, ett egg eller en brødskive/knekkebrød ved siden av :)

-karoline

Karoline

13.03.2012 kl.11:22

Anja:

Det er smart å spise litt kveldsmat dersom du er ferdig med middag allerede kl 16. Jeg vil anbefale et lite måltid: et par knekkebrød, brødskive, havregrøt, mine ulike mellommåltids-tips, omelett, smoothie o.l. innen kl 21. Det er smart å innta siste måltid kl 21 slik at kroppen kan bli ferdig med å fordøye maten til leggetid.

:)

-Karoline

Anja

13.03.2012 kl.13:34

Takk for svar! :) Er det kun 40g CC og 1ss skyr per måltid ? :) det så ut som det var mere på bildene..

Karoline

13.03.2012 kl.13:46

Anja:

Ja, det er det, men i den siste har jeg en ss yoghurt naturell også (en rest i skapet :p). Glemte helt å skrive opp den... Feilen er rettet!

- Karoline

Anja

13.03.2012 kl.14:12

Hehe! :) Takk for svar, igjen! Liker å kunne stille spørsmål og i tillegg alltid få svar angående kosthold!

Karoline

13.03.2012 kl.14:16

Anja:

Bare hyggelig :)

Glad for at jeg kan være til hjelp! :)

- Karoline

Cecilie Lykke

13.03.2012 kl.16:19

Cottage cheese og skyr er alltid sikre vinnere! Selv er jeg glad i eple og cottage cheese toppet med kanel :-)

Karoline

13.03.2012 kl.16:32

Cecilie Lykke:

Jeg å ;)

- Karoline

Kristina

08.05.2012 kl.18:34

Hvor mye er 40 g cottage cheese? I spiseskjeer? :)

Veronica

20.05.2012 kl.16:38

Hej Kristina,

Cottage cheese: 1 g= 1 ml, dvs 40 g är 40 ml, lite mer än 2 msk (spiseskjeer). :)

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits