Relieve Your Sore Feet in 15 Minutes

Har du hatt en lang uke på høye heler?!  Det kan lønne seg å vie litt oppmerksomhet til dine undersotter dersom du skal klare å heve hodet litt over alle andre noen år til... I dag kom jeg over en artikkel i Real Simple som kan være en behagelig reddning etter lang uke eller bare en litt fugtig lørdagskveld.  Kate Bowman, en bevegelsesekspert fra L.A og har laget et eget stretching program for føttene. Programet er ment å utføre et par ganger om dagen dersom du går mye på høye heler, men du kan også nøye deg med å sette av 10 - 15 minutter når du kommer hjem. Det er ikke akkurat noe banebrytende, men jeg er ganske sikker på at det ikke er så mange som tar seg tid til det! Hvertfall ikke jeg... Det skal det derimot bli en slutt på nå.

 

 

 

 Stretching 1:

Sitt på gulvet med bena mot en vegg. Du kan godt sitte på en pute dersom det føles bedre. Len deg forover så langt du kan for å tøye bakside legg og lår (Når du går mye i høye heler blir disse musklene kortere).

 

 

 

 

 

  Stretching 2:

Stå oppreist og ta et skritt forover. La den ene forten gli bak deg. Stopp og press terne ned mot gulvet. Du skal kjenne at det strekker på oversiden av foten. Hold i ca 1 minutt før du bytter fot. 

 

 

 

Stretching 3:

Sitt på en stol og legg bene over det andre. Slapp av i ankelen og bruk fingrene til å skille tærne fra hverandre. Ikke dra terne opp eller ned, bare spre dem til hver side. Bytt fot etter ca ett minutt.

 

 

 

 

 

 

 

Stretching 4: 

Ligg på ryggen noen cm ut fra veggen. Hvil helene dine mot veggen og lag en V med bena. Spre bena så langt det går. Tøy litt i denne posisjonen og slapp av igjen. Dette vil du kjenne godt på innside lår. 

En veldig stram innsidelår - musklen kan overbelaste buen under foten. Derfor er det viktig å tøye dette området.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ville bare gi dere et lite tips før helgen kommer. Enten fordi dere har såre føtter etter en lang uke på jobb, eller fordi dere har en tøff helg i møte! 


2 kommentarer

Lena Marie

18.11.2011 kl.10:17

Oi, så smarte tips :-D

drømmebiblioteket

18.11.2011 kl.12:42

her var det mange gode tips! et standar tips er vel å gi dem en god masasje og et varmt bad :)

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits