Restitusjon med iskaffe og gojibær

Her kommer oppskriften på en deilig restitusjonsdrink jeg lagde på fredag etter morgentreningen! 





+ IS! viktig, den må være veldig kald!




Ha alt i blenderen og blend i ca 1 minutt. Server iskladd, gjerne med ekstra isbiter.



Det er vikitg å spise noe innen 30 minutter etter trening. Musklene trenger næring og du blir lett kvalm og svimmel dersom du lar være. En annen grunn er at musklene fortsetter å brytes ned, i stedet for å bygges opp og bli enda sterkere. Du legger ikke på deg av å spise noe som dette rett etter en hard treningsøkt, men hvis du henger ved siden av vektene mer enn du ligger under, ja da kan du legge på deg!  Yt og Nyt!


6 kommentarer

Susannne

14.08.2011 kl.08:58

Spiser du noe annet FØR du trener på morgenen da ? :)

A

14.08.2011 kl.10:10

Mmm, denne må prøves :) hadde forresten vært gøy med et blogginnlegg om det å vedlikeholde vekten, ikke å gå opp eller ned, men hvordan man kan forbli sånn som man er på best mulig måte.. :)

Karoline

14.08.2011 kl.18:41

Susannne:

Ja, det gjør jeg. Jeg spiser fir-korn med naturell yoghurt eller en liten porsjon havregrøt 1 time før trening :)

Karoline

14.08.2011 kl.18:43

A:

Jeg har skrevet et innlegg om det, men jeg kan sikkert snart skrive ett til. Du finner det under "sunn og sexy mat", det heter No-Diet diet. :)

Kari

14.08.2011 kl.21:06

Hei! Lurte på hvor "mye" man må trene før det lønner seg å drikke en sånn type drikk? Noen dager trener jeg f.eks. kun 30 min styrke, holder det å bare spise et normalt måltid innen 30 minutter, eller vil du anbefale å drikke noe slikt rett etter trening? :) Er 18 år, spiser sunt og trener 4-5 ganger i uka. Veldig fan av bloggen din, og blir veldig inspirert! :)

Karoline

15.08.2011 kl.22:17

Kari:

Etter hard styrketrening eller harde kondisjonsøkt bør du innta noe bestående av karbohydrater og proteiner. Dette kan være alt fra en banan til sjokolademelk. Grunnen til at det er viktig å spise, er fordi trening fører til at energilagrene i musklene reduseres (klykogen)og disse må fylles på igjen for at musklene ikke skal brytes ned (kort fortalt). Når jeg sier at du ikke skal drikke dette hvis du ikke har trent hardt, er fordi det handler litt om kaloriinntaket. Inntar man mer kalorier enn man klarer å forbruke, vil man naturlig nok gå opp i vekt. I tillegg vil ikke kroppen ha behov for denne restitusjonen hvis man ikke har latt musklene få hard påkjenning. Et normalt måltid 30 min til en time etter trening vil være nok i det tilfellet. :)

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits