Stay FIT

I løpet av vinteren og våren har du kanskje opparbeidet deg en god vane på treningssenteret. Om ikke mange dager står juni for tur. Selv om det ikke er ferie riktig ennå (for de fleste) er varme dager deilige å nye med et ekstra glass vin, en is, eller en tur på stranden i stedet for 1 time på treningssenteret.  Juni, juli og august er måneder  vi automatisk tar litt fri. Vi har kanskje lyktes i å skaffe oss bikini kroppen, hvis vi ikke har nådd målet tenker vi kanskje at det ikke er så farlig nå, bikinisesongen er jo snart over...  Men det er jo dumt å sette kroppen helt tilbake til 0. Det er kjedelig å gå på vekta i septemder å se at is, godteri og ikke minst store mengder grillmat og øl har  lagt seg på magen... Men selvfølgelig: Det er vikitg å ta ferie. Trening forbindes ofte med hvardagen og noen ganger er det viktig å ha to uker uten hard fysisk aktivitet og  hvor du ikke får dårlig samvittighet av å la være å gå inn på treningssentere! Hvis du derimot har blitt litt gald i å trene, og merker at det faktisk gir deg overskudd, smalere midje, og mer glede, da er det jo dumt å ta HELT fri! 

Jeg utfordrer deg til å sette deg et mål for sommeren 2011. Vær bevist på å holde deg i form i ferien, men gjør noe du kanskje ikke pleier å gjøre når du trener. For eksempel kan du dra i gang et volleyball team med vennegjenngen å spille 2  dager i uka? Du kan svømme i saltvann! Hva er vel ikke deiligere enn å hoppe i vannet før frokost å ta noen raske tak ? Eller, du kan låne morfars gamle pram og ro! Ro så langt at krampen tar deg! Det et faktisk noe jeg skal prøve meg på denne sommeren:)



Hvis du ikke ble fristet av noen av disse tipsene kan du kjøre safe. VELDIG SAFE! 

Følg  treingsprogrammet under og du vil holde deg i god form og til og med forbedre din energiomsettning i løpet av ferien. Det betyr enda mer god samvttighet når du koser deg med grillmat, vin og iskrem! Jeg har delt programmet opp i to. En styrkedel som jeg skal vise dere nå, og en cardio - del (utholdenhet) som jeg kommer med litt senere! Begge programmene er beregnet på at de skal være raske å gjennomføre, men gi maksimal treninghseffekt. 

Når du skal sette kroppen i stand til å forbrenne mer kalorier, er det muskelmassen i kroppen det kommer an på. Desverre kommer vi ikke unna styrketyreningen, men til din fordel: du trenger ikke holde på lenge! Knepet ligger i å trene store musklegrupper hardt over kort tid. Gjentar du dette styrkeprogramet for eksempel 2 eller 3 morninger/kvelder i løpet av ferien, lover jeg deg at du vil se effekt! 20 minutter om morgene, kvelden eller etter lunsj er ikke mye, så dette er noe de fleste kan gjennomføre. Når du utfører dette styrkeprogrammet er det 2 ting du skal fokusere på: Gjør øvelsen riktig, og pass på at det SVIR! Tar du ikke skikkelig i, vil du heller ikke oppnå samme effekt. Lykke til :)


Disse øvelsene kan du gjøre utendørs, inne i din egen stue, eller på treningssenteret. Du trenger heller ikke bruke vekter på de to første øvelsene hvis du ikke har det eller ønsker det. Effekten blir veldig bra uansett. Poenget er at det skal svi i lår, rumpe og legger mens du holder på! Husk at det er vikitg å holde ryggen rett og være oppmerksom på overbelastning av knærne. 

Med dette programmet skal hvartfall jeg komme trygt gjennom ferein på hytta i sommer! 

 


19 kommentarer

Inger

29.05.2011 kl.16:38

Hei! Vil bare si at jeg setter pris på mennesker som deg som blogger om et slikt kosthold som myndighetene i Norge faktisk anbefaler! Kan du en eller annen gang lage et innlegg som omfatter de viktigste hovedargumentene mot å anbefale et LCHF-kosthold?

Karoline

29.05.2011 kl.16:46

Inger:

Takk for at du sier det!

Jeg har allerede skrevet om dette temaet, ta en titt på denne:

http://alakaroline.blogg.no/1304519139_lchf.html

og denne linken:

http://alakaroline.blogg.no/1306219428_24mai2011.html

Karoline :)

anonym

29.05.2011 kl.19:00

Hei

Jeg lurte på om du hadde noen treningstips for magen?

HeyYah

29.05.2011 kl.19:11

Elsker bloggen din og det ville betyd utrolig mye for meg hvis en toppblogger som deg kunne skjekka ut bloggen min og kanskje legge igjen en kommentar så jeg vet du har vært der, du er forbildet mitt ! I♥U

Og ja, det betyr veldig mye at du hjelper til med at andre skal få et bedre kosthold ^^

Karoline

29.05.2011 kl.19:45

anonym:

Du kan ta en titt på en film jeg har laget. Finner den i "karoline Goes Live"

Håper det er nyttig!

Karoline:)

D

29.05.2011 kl.20:03

Hei. Jeg lurte på om du kunne gi tips til hvordan man trener hoftene sine? søt blogg;)

rudi

29.05.2011 kl.20:05

hei.. er du fra lillesand?

may

29.05.2011 kl.20:08

Hei

Endelig en blogger på toppen som ikke er "rosa" og kun opptatt av sminke, mote og som ikke halvhjertet gir meg trenings innspirasjon. Jeg trener mye selv, men trenger noe dytt og ny inspirasjon. Særlig når det gjelder styrketrening. Jeg løper og sykler og synes jeg er kjempegod på det og kjeder vettet av meg med vekter i hånda, men vet det er viktig. Og når du sier at jeg ikke trenger så mye mere enn dette blir jeg kjempeglad. Begynner i morgen....etter to spinningtimer He he.

Jenny Sofie

29.05.2011 kl.20:21

bra blogg :)

Victoria

29.05.2011 kl.20:23

Hei Karoline =) jeg er en ny leser som kom innom bloggen din på blogg.no.

Jeg har kikket litt rundt på bloggen og må si at du er jammen meg inspirerende, jeg skrev ned masse treningstips nå og er skikkelig motivert til å trene mer i hverdagen :) det skal du ha. Og det å trene litt i ferie er også kjempefint, da holder du treninga igang ihvertfall, selv om man har ferie. Så tusen takk, håper du forsetter å blogge som du gjør, jeg skal ihvertfall følge med på bloggen her.

Hilsen trofast leser :)

Ewa Mor

29.05.2011 kl.20:26

Har du noen supre tips for å få strammet inn lårene og baken i løpet på kort tid?

Elsker bloggen din :')

Karoline

29.05.2011 kl.20:51

Ewa Mor:

Øvelsene du ser i dette innlegget er noen av de beste ;)

karoline :)

Karine

29.05.2011 kl.21:29

Bra innlegg, dette kommer eg absolutt til å få bruk for nå i ferien!:) Fint at du legger opp til korte (men effektive!) treningsøkter, ellers ville det nok vært enkelt å skulke unna når sola skinner og grillen er i gang ;)

Hannah S-P; Sang Bloggen

29.05.2011 kl.22:30

Jeg liker bloggen din skikkelig godt! Endelig en blogg om ernæring og trening :) dette trenger norge! Jeg har lyst til å bli ernærings psykolog om noen år, så denne bloggen er midt i blinken for meg :)
Disse øvelsene gjør jeg faktisk. :) Merker resultater allerede. Jeg trodde trening måtte være timers lange økter. Det har ikke jeg tid til. Så da passer slike ypperlig for å komme litt i form :D

Stine

30.05.2011 kl.13:28

utrolig inspirende blogg!! Jeg bare lurer på om skal varne opp kroppen eller musklene før man tar denne stykeøkten? Eller kan man bare ta det på kalde muskler om morgningen? :)

Mari

31.05.2011 kl.00:53

Jeg liker bloggen din kjempe godt, dette trengs! Stå på :-)

Marie

31.05.2011 kl.23:10

utrolig bra blogg ! liker måten du kombinerer trening, kosthold - samtidig som at du også får frem det å kunne unde seg litt usunt en gang i blant , det er viktig !

lurte på om du kunne ha en spørsmålsrunde på bloggen din ?

halfmoon

01.06.2011 kl.16:00

Drit bra tips! liker bloggen din veldig godt :)

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits