Øvelser Som Gjør Deg FIT til Sommeren!

Denne uken har jeg tatt frem favorittøvelsene mine og bestemt meg for å gutse på skikkelig frem til sommeren! Økt muskelmasse fører til at fettforbrenningen holdes på et høyere nivå i hvileperioder. Med andre ord kan det være postitiv å gi musklene et seriøst kick før sommerferien trer i kraft og lange late dager kanskje er et faktum! 

Uansett, dette er et styrkeprogram som trener store muskelgrupper i kroppen, og nei, du blir ikke seende ut som en mann! Det værste som kan skje er at du få en veldreid kropp - hvem vil vel ikke ha det ?! 

Disse øvelsen kan du gjøre hjemme, eller du kan gjøre dem på et treningsstudio. Strekker ikke døgnets timer til kan det kanskje være like greit å investere i noen manualer (vekter) hjemme?

Gjør alle øvelsen 10x3 ganger, repeter 3 ganger i uka. Ta gjerne 1 - 2 minutter pause mellom hvert sett. Lykke til :)



Denne øvelsen er god for å stramme opp brystmusklaturen. Begyn med manualene over hodet. Før de sakte ned bak hodet og deretter tilbake. Repeter 10x3.



Velg en vekt som er akkurat så tung at du karer å løfte den på siste repetisjon (dette gjelder alle øvelser).

Dette er en klassisk "fransk press". Den fokuserer på muskelen på baksiden av armen, et området som vi jenter gjerne vil ha så "stramt" som mulig leeeenge! Før manualen fra pannen og rett opp med rolig bevegelse. Gjenta 10x3 repetisjoner.

MY2mKW on Make A Gif, Animated Gifs

Ryggen må ikke glemmes. Når du trener bryst og mage er det viktig å trene ryggen også! Denne øvelsen kan kalles stående roing. Jeg har laget en gif så du kan se hvordan det skal gjøres! Ikke trekk manualen lengre opp enn hoftehøyde.

Nå er vi i gang med rumpa! Endelig! Du kan velge hvilken utgangsposisjon du vil ha selv. Begge øvelsene har samme effekt på rumpe og lår,men det er tyngre for armene å holde manualene i skulderhøyde. Når du utfører denne øvelsen er det viktig å passe  på at overkroppen ikke kommer over tærne, du skal innbille deg at du setter deg ned på en stol hele tiden. Ha godt fotfeste og press helene godt ned i gulvet for å stabilisere.

Har på meg ny treningstopp fra Nike forresten! Herlig å ha  noe nytt i denne garderoben...

Denne øvelsen har jeg vist flere ganger, men jeg bare elsker den og må derfor alltid ha den med i programmet mitt! Viktig: Ha rett rygg hele tiden og vær bevist på at den kan være belastende på knær. 

Flere øvelser for rumpe og lår skader ikke! Denne er mindre belastende, men gir likevel veldig god effekt. Etter disse øvelsen er du støl i et par dager... Deilig!



Vi må ikke glemme magen! Dette er også en favorittøvelse. Poenget er at du skal trekke både over og underkroppen mot magen, holde litt og deretter rette deg ut igjen uten å være nær gulvet. Det svir, men det funker!



Tilslutt kan du stå i plankenet par minutter... Eller så lenge du orker. Er det for enkelt,kan du holde deg oppe på en arm! Lykke til, dette orket ikke jeg særlig lenge!


Håper dere har lyst til å prøve dette programmet! Kanskje dere alleredet har funnet deres favoritt øvelser?! 

Nå er det fredagskveld og vi skal straks kose oss med hjemmelaget is! Håper og tror at den blir fantastisk! Og den er faktisk litt sunn også, hvertfall ikke direkte usunn! Dere skal få oppskrift  i morgen. Ha en deilig fredagskveld!


13 kommentarer

Silje

06.05.2011 kl.22:20

Skikkelig herlige øvelser...:D

06.05.2011 kl.22:30

For et fantastisk program! Veldig passende øvelser til å gjøre hjemme og på senteret. Jeg skal garantert prøve dette på trening framover, takk for at du er så inspirerende!

Disarmed

07.05.2011 kl.14:04

Flott innlegg, du er jammen meg nydelig!:)

Karoline

08.05.2011 kl.00:35

Takk for fine kommentarer alle sammen! :)

Ia

28.05.2011 kl.15:08

Å, endelig!

Jeg trengte virkelig en god "motivasjonsblogg" som din akkuratt nå. Har prøvd ut programmet allerede, og jeg elsket det! Jeg er ikke så glad i å trene, og trenger derfor et program som jeg kjenner at fungerer. Nå gleder jeg meg nesten til neste treningsøkt :)

Tusen takk, Karoline! Nå har du fått deg en fast leser ;))

Tine

28.05.2011 kl.23:12

Kjempefint treningsprogram! Gjorde det i kveld :)

Amelie Louise

29.05.2011 kl.15:08

Går det ann å bruke noe annet enn vekter? Har ikke det hjemme:( Kan man bruke vannflaske fylt med vann? Eller noe annet?

Julie H Olsen -

29.05.2011 kl.15:12

Jeg pleier og gjøre mange av de på treningen, men har aldri tenkt på og gjøre de hjemme! Det burde jeg begynne med, siden eksamens tiden er kommet og er ikke ofte jeg får tid og reise en time for og trene. Genialt rett og slett! Takk så mye :)

Karoline

29.05.2011 kl.15:35

Amelie Louise:

ja, du kan bruke alt du syntes er tungt nok. Vannflasker er veldig smart!

Aina

29.05.2011 kl.20:45

Takk for mange gode tips! Kommer nok til å bruke mange av disse øvelsene når jeg skal lage styrkeprogram til høsten :)

Halat

30.05.2011 kl.12:52

Hvilken bok er det du har fotografert? Den så veldig lur ut!

Caroline

05.09.2011 kl.13:41

Den boka så veldig lur ut, ja..hva heter den? :) Liker bloggen din veldig godt forresten! :)

Karoline

05.09.2011 kl.17:43

Caroline:

Takk for det! :)

Boken heter Strength Training Anatomy, skrevet av Frédérico Delavier. Finnes en nyere utgave i dag.

Karoline :)

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits