Kick!

Har treningsrutinen din lagt seg under huden og du blir til og med gjenkjent av damen i skranken på treningssenteret der du går? Eller har du rett og slett ikke kommet i gang med nyttårsforsett nummer 1 ennå, nemlig: trening?

Om du føler deg truffet av mitt siste spørsmål kan du lese videre; litt motivasjon vil kanskje hjelp for å komme i gang! Om du heller kjenner deg igjen på spørsmål nummer 1 kan du også lese videre; litt motivasjon vil hjelpe deg å holde rutinen vedlike!

 

Tips 1:

Noter ned hvilke aktiviteter du har interesse for. Dette kan være noen du vil bli bedre i, eller lære fra grunnen av.

Eksempler på aktiviteter kan være:

Squash, dans, tennis, boksing, pilates, svømming, klatring, orientering, ski o.s.v.

På min post it lapp står det Squash! Jeg har planer om at kjæresten min både skal fungere som trener og motspiller i løpet av våren!

 

 

 

Tips 2:

Finn en venn å trene sammen med!

Uansett hvilken aktivitet du skal bedrive hjelper det å ha en treningskompis med på laget! Den mest effektive motivasjonen ligger faktisk i å vite at du ikke er alene om treningen. Hvis dere sammen drar hverandre med på trening og hjelper hverandre underveis er det vanskeligere å slutte.

 

 

 

Tips 3:

sett deg overkommelige mål.

Hvis du aldri har satt føttene dine på en tredemølle eller løpt en runde rundt nabolaget, er kanskje ikke maraton det rette målet for deg, ennå!

Legg listen litt lavere enn du egentlig ønsker. Hvis drømmen er å trene 3 ganger i uken, holder det lenge å begynne med 2 økter! Starter du med 3 harde økter den første uken, er det ikke lang vei hjem til "det gamle" livet på sofaen.

Maraton og andre konkurranser kan likevel være god motivasjon hvis du er typen som må ha noe konkret å jobbe mot. Bare husk at dette ikke er gjort i på 1-2-3. Få hjelp til å legge opp en treningsplan som bygger seg opp mot en topp, og senere bygger seg ned mot målet.

 

 

 

 

Tips 4:

Tenk etter hvilke fordeler du får av treningen!

Det beste med den fysiske aktiviten er alle de helsemessige fordelene det fører med seg. Styrketrening fører til større musklemasse, som er den viktigste forutsetningen for at kroppen skal forbrenne fett også i hvile! Utholdenhetstrening fører til bedre oksygenopptak og en hjertemuskel som tåler større belastning.

Helsen er jo det beste du kan spare til alderdommen !

 

 

Tips 5:

Ingen ting er som en treningsøkt med god musikk!

Fyll opp Iphonen med yndlingsmusikken din, treningsøkten er over på 1-2-3 og ikke minst blir den mye mer inspirerende! Akkurat nå kan jeg løpe langt med denne sangen på ørene:

 

 

 

 

Tips 6:

Ikke vær for streng med deg selv. Du når aldri målene dine hvis du ikke tillater deg å falle for fristelser i blant. Når du har gjennomført dine planlagte treningstimer i løpet av en uke, syntes jeg du kan gi deg selv en velfortjent premie!

Min favoritt er  Strawberry Cheesecake av yoghurtis fra Ben&Jerry's:

 

 

 

 

 

 

 

Tips 7:

 

Husk på at kjendisene også trener! Ingen drømmekropp kommer av seg selv.

Heng opp bildet på oppslagstavlen og du kommer deg raskt på trening når motivasjonen skranter!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...Gisele Bundchen trener, som alle oss andre!

 

Håper dette ga deg et ekstra motivasjonskick i midten av januar?! Lykke til :)


4 kommentarer

kristian

19.01.2011 kl.20:18

Gode tips :)

Mattias

19.01.2011 kl.22:41

Snyggt kära! Gläder mig till att vara din personliga tränare i squash ;)

♫Sabrina♫

20.01.2011 kl.12:08

Idag skal jeg faktisk spise kylling og ris med min kjære, så skal vi TRENE sammen..

Reiser jo til syden om ikke så lenge så ;)

Elize

20.01.2011 kl.21:32

Härlig inspiration gumman!! :)

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits