YT og NYT!

 

Åh, dette er en fantastisk mandag! Føler virkelig at jeg har ferie nå, begynner jo endelig å få litt avstand fra eksamen. Akkurat som meg, bruker du sikkert ferien til å gjøre det du syntes er deiligst... For min del betyr det en FANTASTISK spinning time kl 08.00, etterfulgt av deilig frokost og restitusjon, inklusiv shopping senere på dagen :)

(Bildene er tatt av min utrolig flinke "fotograf - søster" og skal brukes til det som snart skal bli min header på denne bloggen, hennes fotoblogg ser du her )

 

 

Hvis du har en plan om å spinne, løpe eller rett og slett vaske huset før jul, kan du jo putte denne gode musikken på ørene:





Noe av det beste med treningen er faktisk at når jeg kommer hjem kan jeg lage verdens beste restitusjonsmåltid. I prinsipp spise hva jeg vil, men en fordel er at det inneholder karbohydrater og proteiner som bygger kroppen opp igjen etter en hard treningsøkt. Det er faktisk sånn at når vi trener hardt, "ødelegger" vi kroppen vår. Maten vi spiser etter trening er med på å bygge kroppen opp igjen, forhindre treningsbelastninger, overtrening og sykdom. Missforstå meg rett, du ødelegger jo ikke kroppen av å trene, men hard trening over lang tid, uten "riktig" mat og nok søvn kan føre til at du blir i dårligere form og at immunforsvaret svekkes. Mat og søvn er derfor faktorer som jobber sammen med treningen for at vi skal bli i bedre form av fysisk aktivitet! Med andre ord: Ikke glem å spise etter trening!

I det siste har du kanskje sett reklame for Tines restitusjonsprodukter, YT, på markedet?! Har du forresten prøvd noen av de? og hva syntes du?!

Personlig syntes jeg de er veldig gode, men som student kan det bli litt dyrt i lengden å kjøpe ferdige restitusjonsprodukter 5 - 6 ganger i uka! Hvis du ikke bruker mer enn ca10 minutter hjem fra treningsenteret, vil jeg anbefale deg å prøve en av mine fantastiske hjemmelagde restitusjonssmoothies!!

I dag sto jeg opp tidlig for å trene, derfor har jeg kost meg med en kaffesmoothie når jeg kom hjem! Enkelt å lage, perfekt etter trening og du får masse energi til resten av dagen!




Blend!

YT og NYT <3

 

Hvis kaffe ikke er din favoritt, eller du kommer sent hjem fra trening, passer det kanskje bedre med litt kakao? Prøv denne da vel ;)





Husk at det er viktig å spise restitusjonsprodukter senest 30 minutter etter fysisk aktivitet for å få den beste effekten. Resten av døgnet er det viktig med et sunt og variert kosthold for å være i stand til neste treningsøkt.

Nå skal jeg skrive liste over alt jeg skal ha med meg til København!! Vi reiser om en uke, skal feire tidenes nyttårsaften <3 Ha en deilig dag du også!

 


4 kommentarer

vew

20.12.2010 kl.13:58

kjempe kul blogg <3 den er nice <3

sitter veldig stor pris på om du kunne besøke min blogg <3

god jul klem fra vew <3 ^^

Lene Andersen

20.12.2010 kl.14:27

Sykt kul blogg du har da! (:

- Ha en fin dag videre
Takk får kommentaren :)

dagfinrud

20.12.2010 kl.18:26

så flink du er da :-)

Skriv en ny kommentar

Søk i bloggen

Karoline

26, Oslo

Ønsker du å lure sunnheten inn i hverdagen, men får det kanskje ikke helt til? eller syntes du rett og slett at det er vanskelig å få trening inn i timeplanen? Denne bloggen handler om mitt liv og hvordan jeg prioritere og motivere meg selv for å ha en sunn og god livsstil, samtidig som jeg ikke takker nei til fristelser! Håper det kan inspirere deg også. I tillegg til å ha en aktiv hverdag, er jeg opptatt av mote og skjønnhet. Skal ikke se bort fra at dette også får spalteplass på min blogg:) Jeg er ferdig med bachelor i folkehelsearbeid og ernæring og har startet mitt eget firma som kosthold- og ernæringskonsulent. Ikke vær redd for å stille spørsmål!, kontakte meg på alakaroline.blogg@hotmail.com





Follow Me on Pinterest



Matbloggstoppen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Lenker

hits